Informacje
Polecamy również
drelich drukowany
- www.zajazdpoddebem.com.pl/oferta/wesela/
- izinfo.pl
C jak Cel

O ludziach nastawionych na sukces mówi się, że oni nie marzą – oni ustalają sobie cele, które chcą osiągnąć.

Istnienie każdej firmy (mniejszej czy większej) zależy tak naprawdę nie od tego ile sprzeda produktów czy usług, ile wyprodukuje nowych materiałów czy ile wyda pieniędzy na reklamę – siłą firmy i tym co sprawia, że potrafi przetrwać na rynku są cele, które sobie stawia i kryteria, które sprawiają, że te cele osiąga!

Cel zawsze musi być ogólny, ale realny do osiągnięcia, np. w danym roku firma wypuszcza na rynek nowy produkt, przyjmuje sobie za cel, że ma on trafić do odpowiedniej grupy klientów, którzy będą z niego zadowoleni – ma stać się modny! Dopiero po ustaleniu tego celu można myśleć o celach mniejszych, tzw. „przystankach na trasie”, które będą punktami wskazującymi czy w danym momencie nie schodzimy z drogi, która ma nas zaprowadzić do naszego celu głównego.

Po ustaleniu pomniejszych celów musimy zaplanować kroki, które do każdego z nich nas zaprowadzą, ważna jest również weryfikacja posunięć – wyciąganie wniosków z przeprowadzanych działań (najlepiej zanim te wnioski wyciągnie przełożony), jeżeli zaplanowana kampania reklamowa miała zwiększyć sprzedaż produktu w danym okresie, a tak się nie stało, to trzeba przeanalizować, w którym momencie coś mogło pójść nie tak i szybko reagować żeby błąd naprawić.

Zawsze powinno się mieć kilka ewentualności, które sprawią, że dany cel jest się w stanie osiągnąć – nie należy być hurra optymistą i zakładać, że każdy pomysł jest genialny – większość nie jest – nie oznacza to jednak w cale, że jedna źle przeprowadzona kampania skreśla produkt z rynku – jeżeli ma się alternatywę to wtedy nowe posunięcie może odratować straty, które przyniosła źle przeprowadzona kampania.

Tutaj jest ważna szybkość podejmowanych decyzji. Na każdy spadek zainteresowania produktem ze strony klientów jak i na każdy ruch wykonany przez konkurencję należy odpowiadać błyskawicznie, w przeciwnym razie cel, który się sobie postawiło, faktycznie może stać się tylko marzeniem.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl