Informacje
Polecamy również
matroks.pl
- studia Szczecin
- Legitymacja studencka hologramy ELS Lublin
- http://www.freshbox.catering/oferta/
- http://www.radosc.net/terapia-alkoholowa.html
F jak Faktoid

Faktoidem nazywamy informację, którą odbiorca traktuję jako prawdziwą przez sam fakt jej ukazania się w mediach. Najczęściej taka informacja prawdziwą nie jest lub podaje się w niej tylko wybiórcze fakty. Nazwa wzięła się od pojęcia tabloidów, czyli gazet, których sukces najczęściej zależy od takich właśnie informacji.

Faktoid wykorzystuję siłę mediów i sposób ich oddziaływania na potencjalnego odbiorcę. Bardzo często takie informacje wykorzystywane są przez producentów reklam. Dla przypomnienia: reklama batonów Lion, w której hasło reklamowe brzmiało „9 na 10 wypadków zdarza się w domu, a więc nie siedź w domu!”, z zasady przeciętny odbiorca nie czyta tego co napisane jest drobnym druczkiem, dlatego mało kto podczas oglądania spotów w telewizji zwrócił uwagę na to, że była podana informacja iż wyświetlane statystyki nie są potwierdzone żadnymi badaniami.

Producent chciał zwrócić uwagę odbiorców na swój produkt, chciał ich zaciekawić a jednocześnie sprawić, że w ich świadomości wryje się na stałe marka sprzedawanego produktu. Nie ma zatem znaczenia, że podane informacje są nieprawdziwe, nie ma również znaczenia, że duża część odbiorców reklam w nie uwierzyła.

Coraz trudniej jest reklamodawcom dotrzeć do swoich odbiorców. Dlatego metoda faktoidu – tworzenie fikcyjnych, ale ciekawych i zajmujących informacji, które miałyby podpowiadać potencjalnemu klientowi jaki produkt jest dobry, wciąż jest bardzo chętnie wykorzystywana przez producentów reklam. Faktoid wymaga jednak od marketingowców pewnej subtelności i wyczucia – wchodzi się bowiem na bardzo kruchy lód, oddzielający nazwijmy to… fikcję literacką od zwykłego oszukiwania klienta.

Idealnym przykładem na zastosowanie faktoidu w reklamie są kampanie reklamowe na cieszących się dużą popularnością portalach plotkarskich. Swego czasu na Pudelek.pl pojawiły się reklamy kosmetyków, które zostały wkomponowane w treści znajdujące się na stronie i przypominały jeden z newsów jaki portal codziennie publikuje. Świetny pomysł na reklamę produktu, zwłaszcza patrząc się przez pryzmat popularności Pudelka. Zawsze jednak tworząc tego typu reklamę należy pamiętać żeby nie przesadzić.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl