Informacje
Polecamy również

SŁOWNIK MARKETINGU

K jak Klient

Ilość zadowolonych klientów to miara sukcesu każdej firmy. Klient zadowolony to bowiem klient taki, który na pewno po produkty firmy sięgnie znowu lub skorzysta ponownie z jej usług, albo będzie się pozytywnie o niej wypowiadał (nastąpi bardzo efektywny marketing szeptany).

Jak pozyskać i utrzymać przy sobie stałych klientów? Oraz czy powiedzenie „klient nasz pan” jest dalej aktualne?

Sztaby marketingowców głowią się nad kampaniami reklamowymi mającymi przyciągnąć do danej firmy jak największe rzesze klientów. Poświęca się takim spotkaniom zazwyczaj sporo czasu i pieniędzy, a efekty mogą być różne – nigdy bowiem nie można mieć gwarancji, że dana kampania przyniesie oczekiwany efekt.

P jak Personal branding

Jeżeli ktoś podobnie jak minister Pawlak nie wierzy w instytucję jaką jest ZUS (ciekawe czy ktoś w ogóle wierzy?) i przeraża go świadomość przejścia na emeryturę w wieku 67 lat to powinna go ucieszyć informacja, że można samodzielnie uzbierać duży kapitał, jeszcze przed planowaną emeryturą i bez pomocy kulejących organów państwowych. Pewnym zyskiem kończy się bowiem inwestycja w samego siebie – czyli tzw. Personal branding.

C jak Cel

O ludziach nastawionych na sukces mówi się, że oni nie marzą – oni ustalają sobie cele, które chcą osiągnąć.

Istnienie każdej firmy (mniejszej czy większej) zależy tak naprawdę nie od tego ile sprzeda produktów czy usług, ile wyprodukuje nowych materiałów czy ile wyda pieniędzy na reklamę – siłą firmy i tym co sprawia, że potrafi przetrwać na rynku są cele, które sobie stawia i kryteria, które sprawiają, że te cele osiąga!

N jak Nowe możliwości

Nowe możliwości dotarcia do klienta to zarówno kanały przekazu informacji (media tradycyjne i nowe media) jak i pomysły na to w jaki sposób klienta zachęcić do danej marki.

Obecnie przeciętny odbiorca jest bombardowany reklamami z każdej strony. Reklama jest wszędzie: w telewizji, w radiu, w gazecie, w internecie, na mailu, na każdej stronie internetowej, na słupie przed domem, na bilbordzie przy drodze, na kubku z kawą, na witrynach sklepowych, w autobusach, tramwajach, pociągach, samolotach, w kinie, w restauracji, w teatrze a nawet w toalecie. Nastąpił jej przesyt co jest przerażające przede wszystkim dla jej twórców.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl