Informacje
Polecamy również
http://www.studioabc.pl/

SŁOWNIK MARKETINGU

P jak Personal branding

Jeżeli ktoś podobnie jak minister Pawlak nie wierzy w instytucję jaką jest ZUS (ciekawe czy ktoś w ogóle wierzy?) i przeraża go świadomość przejścia na emeryturę w wieku 67 lat to powinna go ucieszyć informacja, że można samodzielnie uzbierać duży kapitał, jeszcze przed planowaną emeryturą i bez pomocy kulejących organów państwowych. Pewnym zyskiem kończy się bowiem inwestycja w samego siebie – czyli tzw. Personal branding.

O jak Okazja

Promocja to jeden z najstarszych i najbardziej skutecznych chwytów marketingowych, który zachęca klientów do zakupu danego towaru. Spora grupa konsumentów kupuje głównie produkty, na których widnieje etykieta z informacją o promocji. Sprzedawcy muszą jednak coraz bardziej się pilnować.

Zarówno „łowcy okazji” jak i przeciętni konsumenci w coraz większej mierze zwracają uwagę na to co kupują i sprawdzają czy produkty, które są w promocji nie są takowe tylko z nazwy.

Sprzedawcy mają różne sposoby na to aby sprzedać dany produkt a tricki z promocją są najczęściej stosowane. Sklepy, jeżeli dany produkt nie schodzi, przestawiają go w inną część zakładu i opatrują napisem promocja nie zmieniając w ogóle ceny (sam napis działa bowiem na niektórych klientów jak magnes).

B jak Brand

Prawdziwy sukces reklamowy osiągają tylko ci, którym uda się wypromować swój brand – czyli swoją markę.

Sukces takich gigantów jak Apple, Wedel, Ford, Nokia, McDonald czy Nestle pokazuje, że duże pieniądze można zarobić praktycznie w każdej dziedzinie. Można wypromować każdy produkt, sprzedać każdą usługę – najważniejsze jest odpowiednie wypromowanie swojej marki, sprawienie, że będzie się ona kojarzyła z dobrą jakością i atrakcyjną ceną, ale przede wszystkim będzie się „kojarzyła dobrze” i to jest bardzo ważne!

G jak Grupowe zakupy

W Polsce zakupy grupowe cieszą się coraz większą popularnością. Jak grzyby po deszczu powstają portale typu Grupon, Citeam, Gruper (dobór nieprzypadkowy: pierwsza trójka w linkach sponsorowanych Google) oferujące swoim klientom kupno produktów lub usług po zaniżonych cenach, właśnie dzięki możliwości dokonania tegoż właśnie zakupu przez większą liczbę osób.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl