Informacje
Polecamy również

SŁOWNIK MARKETINGU

O jak Okazja

Promocja to jeden z najstarszych i najbardziej skutecznych chwytów marketingowych, który zachęca klientów do zakupu danego towaru. Spora grupa konsumentów kupuje głównie produkty, na których widnieje etykieta z informacją o promocji. Sprzedawcy muszą jednak coraz bardziej się pilnować.

Zarówno „łowcy okazji” jak i przeciętni konsumenci w coraz większej mierze zwracają uwagę na to co kupują i sprawdzają czy produkty, które są w promocji nie są takowe tylko z nazwy.

Sprzedawcy mają różne sposoby na to aby sprzedać dany produkt a tricki z promocją są najczęściej stosowane. Sklepy, jeżeli dany produkt nie schodzi, przestawiają go w inną część zakładu i opatrują napisem promocja nie zmieniając w ogóle ceny (sam napis działa bowiem na niektórych klientów jak magnes).

U jak Unia Europejska

Co na stronie opisującej pojęcia marketingowe robi nazwa określająca stowarzyszenie narodów? Przystąpienie do Unii Europejskiej sprawiło, że w Polsce nastąpił wzrost gospodarczy, ale nie tylko – Unia sprawiła, że coraz więcej ludzi z konieczności musiało zainteresować się marketingiem.

Przystąpienie Polski do wspólnoty europejskiej dało małym i średnim przedsiębiorcom idealną szansę na to, aby konkurować ze swoimi produktami poza granicami naszego kraju. Takie możliwości sprawiły, że przedsiębiorcy musieli bardziej zainteresować się branżą, którą do tej pory traktowali „po macoszemu” czyli branżą PR i marketingiem.

I jak Internet

Internet to jeden z największych wynalazków w dziejach ludzkości. Przyspieszył możliwość przekazywania informacji zamieniając świat w „globalną wioskę”, stał się źródłem wiedzy, rozrywki i głównym kanałem dotarcia ze swoją reklamą do odbiorców.

W Polsce na reklamę internetową, firmy nie przeznaczają jeszcze większej części swojego kapitału inwestowanego w reklamę. Wciąż przeważają wydatki na reklamę telewizyjną, radiową i prasową. Ta tendencja jednak w szybkim tempie ulega i w końcu ulegnie zmianie. Powód? Internet staje się powoli medium, które otacza nas praktycznie wszędzie, nie ma już obecnie problemu z dostępem do sieci.

T jak Targetowanie

Odpowiednie dobranie grupy docelowej, do której ma być dostarczony przekaz reklamowy jest podstawą sukcesu każdej kampanii reklamowej. Największym grzechem jaki może popełnić marketingowiec jest przygotowanie kampanii i skierowanie jej do osób, które w ogóle nie będą nią zainteresowane.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl