Informacje
Polecamy również
http://www.druknaszkle.pl

SŁOWNIK MARKETINGU

O jak Okazja

Promocja to jeden z najstarszych i najbardziej skutecznych chwytów marketingowych, który zachęca klientów do zakupu danego towaru. Spora grupa konsumentów kupuje głównie produkty, na których widnieje etykieta z informacją o promocji. Sprzedawcy muszą jednak coraz bardziej się pilnować.

Zarówno „łowcy okazji” jak i przeciętni konsumenci w coraz większej mierze zwracają uwagę na to co kupują i sprawdzają czy produkty, które są w promocji nie są takowe tylko z nazwy.

Sprzedawcy mają różne sposoby na to aby sprzedać dany produkt a tricki z promocją są najczęściej stosowane. Sklepy, jeżeli dany produkt nie schodzi, przestawiają go w inną część zakładu i opatrują napisem promocja nie zmieniając w ogóle ceny (sam napis działa bowiem na niektórych klientów jak magnes).

A jak AdWords

W 2010 roku Google zarobiło na AdWordsach ponad 33 miliardy dolarów! Czym jest zatem Google AdWords i skąd taka olbrzymia popularność tego typu reklamy?

AdWordsy to tzw. „linki sponsorowane” pojawiające się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, po wpisaniu konkretnej frazy. Są to zazwyczaj trzy pierwsze linki, które wyskakują po wprowadzeniu frazy do wyszukiwarki, zazwyczaj są wyróżnione dodatkowo osobny kolorem tła, na którym się znajdują, dzięki czemu są jeszcze lepiej widoczne na tle innych wyników. Skąd takie duże zainteresowanie wykupywaniem AdWordsów wśród firm?

E jak E-mail marketing

Kampanie mailingowe są obecnie bardzo popularną formą stosowaną przez firmy w celu dotarcia ze swoją ofertą do potencjalnego klienta. Pod pojęciem e-mail marketingu kryje się jednak coś więcej niż tylko stworzenie maila i dostarczenie go odbiorcy. To tak naprawdę cały cykl, który trzeba odpowiednio zaplanować.

Można powiedzieć, że odpowiednio przeprowadzona kampania mailingowa powinna składać się z odpowiedniego zaplanowania przeprowadzanej reklamy, realizacji planu oraz kontroli nad jego przebiegiem. Bardzo ważnym elementem o którym nie należy zapominać jest odpowiednia analiza każdej przeprowadzonej wysyłki maili.

U jak Unia Europejska

Co na stronie opisującej pojęcia marketingowe robi nazwa określająca stowarzyszenie narodów? Przystąpienie do Unii Europejskiej sprawiło, że w Polsce nastąpił wzrost gospodarczy, ale nie tylko – Unia sprawiła, że coraz więcej ludzi z konieczności musiało zainteresować się marketingiem.

Przystąpienie Polski do wspólnoty europejskiej dało małym i średnim przedsiębiorcom idealną szansę na to, aby konkurować ze swoimi produktami poza granicami naszego kraju. Takie możliwości sprawiły, że przedsiębiorcy musieli bardziej zainteresować się branżą, którą do tej pory traktowali „po macoszemu” czyli branżą PR i marketingiem.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl