Informacje
Polecamy również

SŁOWNIK MARKETINGU

S jak Społeczność

Polecenie danej firmy przez zaufaną osobę jest tak naprawdę najlepszą i najpewniejszą formą reklamy. Żadna inna nie jest tak skuteczna. Ciężko jednak było mobilizować klientów do tego aby polecali dane przedsiębiorstwo… dopóki nie pojawiły się portale społecznościowe.

Facebook, Nasza-Klasa czy Twitter otworzyły reklamodawcom zupełnie nową drogę dotarcia do klienta. Sprawiły, że można było odpowiednio stargetować konsumentów pod względem ich zainteresowań i ustalić jakie mają potrzeby. Żadne inne medium do tej pory nie dawało takich możliwości.

D jak Domena

Proste, dobrze dobrane i dobrze wypozycjonowane domeny firm stają się ich znakiem rozpoznawczym i mają wartość równą logo danego przedsiębiorstwa.

Akademia Ekonomiczna w roku 2011 uzyskała status Uniwersytetu Ekonomicznego. Zwiększył się zatem prestiż uczelni. Jej możliwości współpracy z krajowymi i zagranicznymi partnerami również uległa polepszeniu – zmieniła się także nazwa „Akademia” stała się „Uniwersytetem”, trzeba więc było zmienić dane uczelni zawarte na dokumentach jak również jej stronę internetową i właśnie z tą ostatnią wiążę się ciekawa historia krążąca wśród studentów.

H jak Historia

Budowanie odpowiedniej historii własnej firmy sprawia, że przedsiębiorstwo jako brand jest lepiej zapamiętywane wśród odbiorców.

Nieprzypadkowo korporacje budują swój prestiż na historii swoich założycieli. Czym byłoby Apple bez Steva Jobbsa? Czym byłby Microsoft bez Billa Gatesa? Czym byłby Wedel bez Karola Wedla? W końcu czym byłby Facebook bez Marka Zuckenberga?

M jak Media

Media są nierozerwalnie związane z marketingiem. Stanowią kanał dotarcia pomiędzy nadawcą komunikatu a odbiorcą. Umiejętne posługiwanie się komunikatem mediowym, kształtowanie wizerunku poprzez media pokazuje klasę i profesjonalizm marketingowca. Z kolei posługiwanie nieumiejętne zazwyczaj kończy jego karierę.

Stworzenie komunikatu, który będzie łatwy i czytelny dla odbiorcy w reklamie nie stanowi zazwyczaj problemu. Gorzej jest stworzyć komunikat, który nie dość, że będzie jasny i zrozumiały to jeszcze będzie zaciekawiał odbiorcę i zachęcał do zakupu danego produktu i usługi. Problemem może być również wybór odpowiedniego medium, które komunikat przekaże.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl