Informacje
Polecamy również
Naklejki legitymacja studencka ELS Łódź
- trening
M jak Media

Media są nierozerwalnie związane z marketingiem. Stanowią kanał dotarcia pomiędzy nadawcą komunikatu a odbiorcą. Umiejętne posługiwanie się komunikatem mediowym, kształtowanie wizerunku poprzez media pokazuje klasę i profesjonalizm marketingowca. Z kolei posługiwanie nieumiejętne zazwyczaj kończy jego karierę.

Stworzenie komunikatu, który będzie łatwy i czytelny dla odbiorcy w reklamie nie stanowi zazwyczaj problemu. Gorzej jest stworzyć komunikat, który nie dość, że będzie jasny i zrozumiały to jeszcze będzie zaciekawiał odbiorcę i zachęcał do zakupu danego produktu i usługi. Problemem może być również wybór odpowiedniego medium, które komunikat przekaże.

Zazwyczaj jest tak, że wybór określonego kanału przekazu informacji reklamowej jest uzależniony od budżetu całej kampanii. Im większy budżet tym reklama jest bardziej kompleksowa – spot reklamowy w telewizji, radiu, prasie, reklama zewnętrzna w formie bilbordów, plakatów i ulotek – ograniczeniem w przygotowaniu takiej kampanii są zazwyczaj pieniądze.

Internet dał dodatkową możliwość zareklamowania swoich produktów. Marketingowcy szybko zawłaszczyli sobie nowe medium i dostosowali do swoich potrzeb tworząc najróżniejsze formy reklamy internetowej. Można powiedzieć, że internet stworzył im zupełnie nowe możliwości. Stał się medium tańszym od tych tradycyjnych i zdecydowanie szybszym (kampania reklamowa w internecie pojawia się od razu na serwisach, nie trzeba wykupywać określonego czasu antenowego, ani decydować na której stronie w gazecie ma się pojawić reklama).

Internet to również medium, które cały czas ewoluuje. Powstały portale społecznościowe, strony oferujące tańsze zakupy grupowe – to wszystko znowu dało dodatkową możliwość dotarcia do klienta. Technologia również przychodzi marketingowcom z pomocą. Pojawienie się tabletów i przede wszystkim smartfonów sprawiło, że potencjalny klient ma nieograniczony dostęp do internetu praktycznie w każdym miejscu, w którym się znajduje – czyli w dowolnym momencie może przekaz reklamowy odebrać.

Internet jako medium rozwija się w tak niesamowitym tempie, że od marketingowców wymaga się ciągłego poszerzania wiedzy i kreatywności. Jest to zawód, w którym faktycznie jeżeli stoi się w miejscu to tak naprawdę się cofa. Dobry spec od marketingu musi być zawsze na bieżąco z tym co się dzieje na rynku, musi być zawsze online.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl