Informacje
Polecamy również
alestopa.pl/wrastajace-paznokcie/
- room escape
- sundoor.pl/laboratorium/pomiary-badania-halasu.html
N jak Nowe możliwości

Nowe możliwości dotarcia do klienta to zarówno kanały przekazu informacji (media tradycyjne i nowe media) jak i pomysły na to w jaki sposób klienta zachęcić do danej marki.

Obecnie przeciętny odbiorca jest bombardowany reklamami z każdej strony. Reklama jest wszędzie: w telewizji, w radiu, w gazecie, w internecie, na mailu, na każdej stronie internetowej, na słupie przed domem, na bilbordzie przy drodze, na kubku z kawą, na witrynach sklepowych, w autobusach, tramwajach, pociągach, samolotach, w kinie, w restauracji, w teatrze a nawet w toalecie. Nastąpił jej przesyt co jest przerażające przede wszystkim dla jej twórców.

Potencjalny odbiorca reklamy wykształcił w sobie bowiem mechanizm samoobrony na atakujące go z każdej strony przekazy reklamowe. Dlatego tak ważne jest dla merketingowców pojęcie „nowych możliwości” – chodzi o sprawienie, że w kolarzu najróżniejszych reklam ta konkretna zostanie zauważona.

Ciekawym przykładem na szukanie wciąż nowych dróg dotarcia do klientów są reklamy w samolotach. Odbiorca znajduje się w zamkniętym pomieszczeniu, przez przynajmniej godzinę nie jest w stanie się z niego wydostać, jest więc „łatwym celem” dla reklamodawców. Jego zmysły są bowiem skupione na tym co go otacza, jeżeli usłyszy komunikat nadany przez stewarta, który będzie reklamą danego produktu to musi usłyszeć o jaki produkt chodzi (intuicja podpowiada, że skoro jest komunikat to szef załogi ma coś ważnego do przekazania).

No niestety taka forma reklamy też nie jest stuprocentowo skuteczna. Pasażer może przecież słuchać muzyki, pracować na laptopie, czytać książkę lub rozmawiać z innym pasażerem. Nie można zakładać za pewnik, że skupi sto procent swojej uwagi na nadawanym komunikacie. Niemniej przykład tego typu reklamy jest idealnym odzwierciedleniem szukania właśnie owych „nowych możliwości”, które tak męczą każdego managera.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl