Informacje
Polecamy również
chwilówki chwilówki
- Naklejka na elektroniczną legitymacje studencką els Bydgoszcz
P jak Personal branding

Jeżeli ktoś podobnie jak minister Pawlak nie wierzy w instytucję jaką jest ZUS (ciekawe czy ktoś w ogóle wierzy?) i przeraża go świadomość przejścia na emeryturę w wieku 67 lat to powinna go ucieszyć informacja, że można samodzielnie uzbierać duży kapitał, jeszcze przed planowaną emeryturą i bez pomocy kulejących organów państwowych. Pewnym zyskiem kończy się bowiem inwestycja w samego siebie – czyli tzw. Personal branding.

Nazwisko jako marka – to tak naprawdę jest gwarancją dużych zysków i ciekawej pracy. Sprawienie, że będzie się postrzeganym jako specjalista w danej dziedzinie, o którego firmy będą się zabijać. Co trzeba zrobić aby taki poziom osiągnąć? No na pewno takim specjalistą trzeba być – nie oszukujmy się, bez odpowiedniej wiedzy z danego tematu nie ma szans na to, że osiągnie się sukces w danej dziedzinie. Dlatego tak ważne jest stałe pogłębianie wiedzy, uczestniczenie w kursach i szkoleniach – pozwalają one na poznanie nowych mechanizmów z danej branży oraz na bardzo ważną wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkoleń.

Sama wiedza jednak nie sprawia jeszcze, że z nazwiska będzie można uczynić świetnie zarabiającą markę. Każda osoba nastawiona na sukces powinna sobie zdawać sprawę z tego, że sama na siebie musi stworzyć odpowiednią kampanię marketingową – każdy sam dla siebie jest marketingowcem!

Nawet największy specjalista w danej dziedzinie, jeżeli jest tzw. „cichą myszką” – nie osiągnie sukcesu i nie przejdzie do branżowego mainstreamu. Ważne jest żeby oprócz samej wiedzy posiadać jeszcze odpowiednią charyzmę, mieć cohones, umieć stawiać na swoim, być asertywnym, ale jednocześnie umieć wyrażać głośno swoje zdanie. Powinno się również pokazać swoją wiedzę osobą z branży.

Należy brać udział w spotkaniach biznesowych, wypowiadać się na portalach społecznościowych – być po prostu aktywnym. Niekoniecznie trzeba od razu tworzyć bloga – nie po to zdobywało się wiedzę przez tyle lat, żeby dzielić się nią ze światem za darmo. Wystarczy komentować ważne branżowe informacje, podawać linki do ciekawych artykułów, nie bać się brania udziału w dyskusjach oraz moderowania nowych dyskusji. Tylko dzięki odpowiedniej aktywności istnieje możliwość aby z własnego nazwiska uczynić brand i zarabiać na nim pieniądze.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl