Informacje
Polecamy również
sklep hippo
T jak Targetowanie

Odpowiednie dobranie grupy docelowej, do której ma być dostarczony przekaz reklamowy jest podstawą sukcesu każdej kampanii reklamowej. Największym grzechem jaki może popełnić marketingowiec jest przygotowanie kampanii i skierowanie jej do osób, które w ogóle nie będą nią zainteresowane.

Targetowanie odbiorców to nie domena tylko i wyłącznie marketingowców. Grupę docelową wybierają socjologowie przygotowując sondaże, psychologowie - tworząc badania, dziennikarze – zdobywając informacje i ustalając agendę wydarzeń pod swoich odbiorców. Możliwość targetowania ma również każdy użytkownik Facebooka – może sobie stworzyć kręgi znajomych bliższych i dalszych, do których będą docierać informacje publikowane przez użytkownika na „ścianie” serwisu.

Dzielenie ludzi na grupy jest naturalne, a dla marketingowca konieczne. Aby dana kampania przyniosła spodziewany efekt powinna zostać skierowana do osób, które może zainteresować inaczej zostaną zmarnowane pieniądze reklamodawcy.

Dla przykładu, jeżeli wchodzi się na rynek z nowym produktem należy najpierw sprawdzić dwie rzeczy: zapotrzebowanie na niego i konkurencję. Zapotrzebowanie pozwoli dobrać grupę docelową, czyli klientów, którzy dany produkt będą kupować. Sprawdzenie konkurencji pozwoli zaobserwować czy rynek nie jest przesycony danym produktem – jeżeli konkurencja jest niewielka to wtedy opłaca się wejść na rynek z niższą ceną produktu i kompleksową reklamą.

Jeżeli natomiast konkurencja jest duża i firmy walczą zajadle pomiędzy sobą o każdego klienta to należy się zastanowić czy na rynku jest jeszcze miejsce dla mojej firmy. Jeżeli okaże się, że na dany produkt jest zapotrzebowanie wśród danej grupy społecznej, a konkurencja jest niewielka (idealna sytuacja) to wtedy nie ma się co zastanawiać tylko należy od razu wprowadzać produkt w obieg! Niestety takowych sytuacji na rynku jest coraz mniej, dlatego od marketingowców wymaga się coraz większej kreatywności.  

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl