Informacje
Polecamy również
Hologramy na elektroniczną legitymację studencką ELS Katowice
- studia-wroclaw-kierunki.eu
U jak Unia Europejska

Co na stronie opisującej pojęcia marketingowe robi nazwa określająca stowarzyszenie narodów? Przystąpienie do Unii Europejskiej sprawiło, że w Polsce nastąpił wzrost gospodarczy, ale nie tylko – Unia sprawiła, że coraz więcej ludzi z konieczności musiało zainteresować się marketingiem.

Przystąpienie Polski do wspólnoty europejskiej dało małym i średnim przedsiębiorcom idealną szansę na to, aby konkurować ze swoimi produktami poza granicami naszego kraju. Takie możliwości sprawiły, że przedsiębiorcy musieli bardziej zainteresować się branżą, którą do tej pory traktowali „po macoszemu” czyli branżą PR i marketingiem.

Okazało się bowiem, że bez odpowiedniej reklamy nie ma szans na konkurowanie na otwartym ryku przy tak olbrzymiej konkurencji. Nastąpiło zatem edukowanie społeczeństwa w kwestiach związanych z reklamą i promocją. To jednak nie wszystko co dała Unia Europejska polskim firmom.

W ramach równych szans na otwartym rynku wspólnota przeznacza olbrzymie kwoty ze swojego budżetu na rozwój mikroprzedsiębiorstw i średnich firm. Spora część tych funduszy jest przeznaczana właśnie na marketing. Dało to dodatkowe możliwości producentom, którzy mieli np. dylemat czy zainwestować w reklamę czy w modernizację swojego przedsiębiorstwa. Dzięki wnioskom unijnym dostawali pieniądze i na to i na to.

Na tej sytuacji zyskało wiele polskich firm, pojawiły się nowe miejsca pracy i pojawiła się możliwość kształcenia swoich pracowników – na podnoszenie kwalifikacji kadry Unia Europejska tworzyła osobne programy. Można zatem powiedzieć, że dopiero po roku 2004 branża reklamowa w Polsce stała się branżą, która interesuje każdego przeciętnego Polaka, a nie tylko osoby z nią związaną. Sprawiła, że słowa PR czy marketing weszły do języka powszechnego. I wykształciła nam kadrę zawodowych PR-owców i Marketingowców.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl